zondag 19 maart 2017

Avocadotoast



Old but gold, deze toast met avocado. Je hebt er maar enkele ingrediënten voor nodig en absoluut geen keukenskills. Ik eet deze graag als ontbijt in het weekend - met of zonder eitje. Het knapperige van de toast en het smeuïge van de avocado zijn echt een topcombinatie!
Niet enkel qua smaak is deze toast een topper. Avocado helpt ook om de huid te voeden. Zelf heb ik vaak last van een hele droge huid met irritaties. Call me crazy maar het lijkt alsof mijn huid rustiger is van zodra ik iets regelmatiger avocado eet. 

Deze toast kent ook heel veel variaties. Het "recept" hieronder is de basic onder de basics. Ook lekker: tahini on top, gepocheerd eitje, extra zaden en pitten, kruiden... Combineer erop los!

Ingrediënten
  • Halve avocado
  • 2 snedes brood
  • Peper
  • Zout
  • Olijfolie, citroensap
  • Optioneel: 1 ei
Recept
  • Toast het brood in een broodrooster, onder de grill van de oven...
  • Haal de avocado uit de schil en prak in een kommetje.
  • Voeg peper en zout toe.
  • Voeg olijfolie, citroensap of beiden toe.
  • Besmeer de toast met het avocadomengsel.
  • Optioneel: kook het ei naar wens. Ik heb graag een zachtgekookt eitje; kooktijd 6,5 minuten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten